Jag är med i ystadsallehanda.

Text: Lollo Bark
Publicerad 15 oktober 2011 2.00 Uppdaterad 15 oktober 2011 2.00

Tomelilla.
På lördag ska Natalie Eriksson sjunga i ett förband till Hasse "Kvinnabuske" Andersson som har konsert i Tryde kyrka. Och detta tillfälle ser hon som är en bra början på den sångkarriär hon hoppas på och tänker jobba hårt för.

– Jag ska sjunga Newkids - Jag gråter bara i regnet, säger Natalie som för första gången ska sjunga just den låten tillsammans med det band frånKastanjeskolan som ska kompa henne.

Det är lärarna på kommunala musikskolan som satt ihop bandet och ett par andra band som också ska spela på konserten.

– Rotary, som känner till att det finns många duktiga musikelever på skolan, kontaktade oss för att få ett par förband till konserten, säger musiklärare Peter Jacobsson. Och nu har vi satt ihop några och tränat någon gång i veckan. Vi har svettats lite, speciellt över noterna till Natalies låt, men nu har vi satt takten som passar hennes röst.

Natalie har fått sångundervisning av Ulla Nilsson Ek på kommunala musikskolan. Men nu vill hon satsa hårdare och även ta sånglektioner utanför skolan.

– Det är inte lätt att hitta någon sångpedagog här i Tomelilla med omnejd, säger Natalie som går i åttan och alltså är 14 år. Men jag fortsätter att forska.

En av hennes planer är att testa för i Idol nästa år. Och för att få känslan av hur det är på riktigt har hon vid ett par tillfällen sjungit i lokala band,Freddys och Nya Stup, bara för att insupa känslan.

– Då sjöng jag Leende guldbruna ögon, säger hon och påpekar att hon gillar dansbandsmusik. Det är nog inte så många i min ålder som gör det.

Konserten i Tryde kyrka på lördag börjar klockan 16. Förutom Hasse Andersson och eleverna från Kastanjeskolan medverkar välbekanta Nadja Eriksson och Johan Pihleke.

http://www.ystadsallehanda.se/tomelilla/article1561066/Natalie-satsar-pa-att-bli-sangerska.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0